Bella
ENTRY BIAS ABOUT TUMBLR TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW
You Belong To Me - Part 2

Sambungan daripada cerita  You Belong To Me - Part 1. Enjoy this story 

''Selamat pagi tuan, sebenarnya saya ke sini nak bertanya adakah Biela telah berhenti belajar?'' Tanya Dong Woon.
''Saya sebenarnya tidak dibenarkan mengulas panjang, apa yang say aboleh bagi tau Biela keluar negeri kerana dia sakit. Selepas sembuh dia akan bersekolah semula.'' Dong Woon merasakan dirinya terseksa kerana selama ini Biela tidak pernah menyatakan dirinya sakit. Dan hal ini membuatkan dia bersalah sangat kerana mengeluarkan kata-kata yang tidak sepatutnya.

Satu hari, masa Dong Woon dan Batrisyia keluar, dia melihat satu hadiah yang cantik dan dia kemudian teringat kepada Biela, kerana beberapa hari lagi hari jadi Biela. Keesokkan harinya Dong Woon datana semula ke kedai itu untuk membelinya dan menyimpannya agar satu hari dia akan memberikannya kepada Biela.
''Hai Dong Woon. Esok awak temankan saya ke majlis hari jadi sepupu saya.''
''Tapi esok saya ada hal..'' Esok juga hari jadi Biela, hatinya berbisik.
''Ala please, bolehlah! Saya dah berjanji untuk kenalkan awak dengan dia.''
''Baiklah, saya temankan.''

Keesokkannya, mereka hadir ke majlis itu. Kediamannya sepupunya sangat cantik dan mewah. Ramai orang yang kaya hadir dan ada juga budak-budak dari kolejnya. 
''Hai auntie! Where is my cousin? It she ready or not?'' Tanya Batrisyia pada Mrs.Mai, ibu kepada sepupunya. 
''Oh Batrisyia, it's you! She is upstairs. Maybe already done.'' Balas Mrs. Maizatul.
''Dong Woon, awak tunggu saya kejap eh. Saya nak pergi tengok sepupu saya.'' Dong Woon kemudian menuju untuk mengambil air. Kemudian lampu dipadamkan dan dihalakan ke tangga. 
''Waw, cantiknya berbeza dari dulu, kan?'' Jawab tetamu di situ. Dong Woon melihatnya seperti seorang model memang cantik tetapi dia memakai topeng. 
''Dong Woon, this is Nabila, my cousin.''
''Hai! Nice meeting you!'' Jawab Dong Woon kemudian berjabat tangan dan teringat akan nama yang digunakan Nabila masa kecil. Dia merasakan sudah kenal apabila menyentuh tangannya. Selepas memotong kek, Nabila menuju ke Dong Woon sambil mengajaknya berbual. ''Hai, mana Batrisyia? Dia tinggalakn awak seorang kat sini ke?''
''Yup! Dia jumpa kawan dia kot.''
''Really, well dahlah you tak ada kawan kena tinggal pulak dengan kekasih so shame.'' Balas Nabila.
''She is not my girlfriend. We just friend.''
''Why you say that?''
''Dia tidak membalas cinta saya malah menganggap saya hanya kawan.''
''Jadi awak masih 'solo' la? Kenapa awak tak cuba cari orang lain?''
''Yes, 'solo'. Actually saya tengah menunggu seseorang selama ini. Saya sangat sukakan dia. Dia sangat jujur dan ceria tetapi saya ddah menghancurkan hubungan kami. Sebenarnya saya dan Batrisyia hanya merancang untuk membuat dia cemburu dan marah. Saya nak lihat dia seperti seorang gadis yang mempunyai perasaan. Tetapi dia telah meninggalkan saya. Saya dah kehilangannya! Saya amat bersalah dan hari ini juga merupakan hari jadi dia. Saya tak boleh melupakannya.''
''Kalau awak diberi peluang dia berada di depan awak sekarang, apa yang akan buat?'' Tanya Nabila. 
''Saya akan memeluk dia sambil menyatakan saya cintakan dia dan tak kisah dia tomboy atau sebagainya! Saya akan minta maaf dan menyatakan saya tidak boleh hidup tanpanya.'' Kemudian Dong Woon melihat Nabila menyapu air matanya.
''Kenapa awak menangis?''
''Cerita awak membuat saya terharu!'' Kalau saya jadi awak saya pun akan buat apa yang dikatakan. Maafkan saya!'' Kemudian Nabila berlari ke taman bunga di luar rumahnya sambil menangis. Dong Woon berasa hairan akan perangainya dan dia didatangi Batrisyia.

''Kau dah bercakap dengan Nabila ke? Di adah terangkan semuanya ke? Kau dah terangkan semuanya ke? Kau dah dengar ke isi hati dia? Apa kau cakap pada dia?'' Tegur Batrisyia dan ini membuatkan Dong Woon berasa hairan.
''Apa maksud kau? Adakah dia Biela@Nabila yang aku kenal?'' Batrisyia hanya menganguk dan kemudian Dong Woon dapatkan Biela yang berlari ke taman. Di amelihat Biela menangis di bangku panjang. Kemudian dia menghampiri Biela tetapi Biela tiba0tiba ingin melarikan dirinya tetapi dapat disambar oleh Dong Woon lalu emrapatkan dirinya pada Biela. 
''Kenapa awak larikan diri dari saya?'' Awak tak gembirakan dengan saya?''
Biela hanya menundukkan mukanya lalu Dong Woon membuka topeng yang dipakainya. Lalu Dong Woon melihat seorang gadis yang dia ingin jumpa tetapi wajahnya ada sedikit perubahan kerana dulu Biela tak pernah make up.
''Awak dah cantik sekarang, awak seperti seorang bidadari. Saya hampir tak kenal awak! Dahlah jangan menangis lagi. Saya minta maaf kerana bercakap yang tak sepatutnya pada awak.''
''Tak pelah, kerana ayat awak, saya bertekad untuk berubah. Maaf kerana pergi tanpa ucap selamat itnggal. Saya amat rindukan awak!''
''Maakan saya sebab berkasar hari itu. Saya berpakat dengan Batrisyia sebenarnya. Dia tolong saya.''
''Sebenarnya Batrisyia ini sepupu saya. Dia dah bagitau saya semuanya dan sebab itu saya berubah. Dia sepupu saya yang baik sekali, sebenarnya dia dah ada boyfriend.''
''Ye ke?! Sebab itu Batrisyia tolak cinta saya.'' Kemudian Dong Woon menarik Biela ke dalam pangkuannya dan berbisik '' Awak sangat cantik, tolong jangan buat saya terseksa lagi.''
''Biela,  I love you!'' sambil Dong Woon meluahkan isi hatinya sambil mengucup dahi Biela.
''I love you too. Saya janji tak akan tinggallakn awak lagi.''
''Biela, you belong to me! Only me!''
Detik itu disaksikan oleh Batrisyia dan ibu bapa Biela yang telah tahu tentang mereka. This is was the best birthday ever had. Hari jadi yang bermakna buat Dong Woon da Biela. 

THE END

Cerita dan nama ini hanya untuk suka-suka sahaja. Tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia. Thank you for reading 

0 comment[s] | back to top